تدوین استراتژی معدن به پایان رسیده است
نوشته شده توسط : breketid

به گزارش روز یكشنبه ایرنا از وزارت صنعت،معدن و تجارت، 'وجیه‌الله جعفری' با بیان اینكه استراتژی معدن به محض اصلاح و ویرایش نهایی، در اختیار فعالان بخش معدن قرار خواهد گرفت، تصریح كرد: كار تدوین استراتژی معدن را یك گروه 150 نفره در غالب 9 تیم برعهده داشته و هدف اصلی این پروژه تحلیل وضع موجود، ترسیم و طراحی چشم انداز بخش معدن و چگونگی حركت از وضعیت موجود به سمت وضعیت مطلوب در بخش معدن و صنایع وابسته بوده است.

وی همچنین از تمام نهادهایی كه استراتژی معدن برای آنها ارسال شده است درخواست كرد كه نقطه نظرات خود را هرچه سریعتر به دبیرخانه ارسال كنند، تا ضمن لحاظ كردن این نقطه نظرات، استراتژی معدن در آینده‌ای نزدیك رونمایی شود.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور معادن و صنایع معدنی، خاطر نشان كرد: اگر چه ابلاغ و اجرای استراتژی معدن تاثیر بسزایی بر این بخش از اقتصاد كشور خواهد داشت، اما این بدان معنا نیست كه در حال حاضر بخش معدن و صنایع معدنی كشور از هیچ استراتژی و سیاست مشخصی پیروی نمی كنند.

وی در ادامه تاكید كرد: در حال حاضر اسناد بالادستی همچون قانون برنامه چهارم و پنجم توسعه و مهمتر از آن سند چشم انداز 20ساله كشور در اختیار سیاست گذاران و تصمیم سازان حوزه معدن قرار دارد كه آنها نیز براساس این اسناد بالادستی اقدام به تصمیم گیری می كنند.

جعفری پویایی و قابلیت به روز شدن استراتژی معدن را یكی از ویژگی های مهم آن برشمرد و افزود: طی چند سال اخیر كه این استراتژی در حال تدوین بوده ، نتایج آن به طور مداوم و مرحله به مرحله، مورد استفاده قرار گرفته است. به عنوان مثال بسیاری از پیشرفت هایی كه طی سال های اخیر در صنعت سیمان شاهد آن بوده ایم، ناشی از سیاست گذاری های حاصل تدوین استراتژی معدن بوده است.

به گفته ی جعفری، رویكرد كلی در تدوین استراتژی بخش معدن و صنایع معدنی به‌گونه‌ای بوده كه تحقق اهداف افق 1404 و نیز برنامه پنجم در آن مد نظر قرار گرفته شده است.

وی با اشاره به اینكه استراتژی معدن در برنامه‌های آتی این بخش بسیار موثر بوده و با اطلاع‌رسانی شفاف می‌تواند فرصت‌های سرمایه‌گذاری در این بخش را افزایش دهد، افزود: استراتژی بخش معدن با توجه به استراتژی صنعت و همسو با اهداف كلان آن تدوین شده است.

اقتصام**3917**1561





:: برچسب‌ها: واشنگتن , فوتبال ,
:: بازدید از این مطلب : 389
|
امتیاز مطلب : 12
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : یک شنبه 15 مرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: